Val sreče

Želja shujšati, želja po gibanju, želja po zdravem načinu življenja je prisotna v večini vas. Ponavadi si naredite plan in začnete.

Shujšate, se nečemu odpoveste. Odlično. Začasno osvojite neko rutino prehranjevanja, gibanja.  Problem nastane, ko želite to navado dolgoročno obdržati. To predstavlja malo večji izziv. Zgodi se, da se čez čas vrnete v ustaljene stare vzorce, ki vas kar naprej potiskajo v začaran krog.

Torej, če bi vam uspelo spremeniti te vzorce, potem, dejansko ne bi rabili iti na dieto.

Pa poglejmo, kako to deluje.

V prvi vrsti bodite iskreni do sebe.

Vzemite list papirja, sledite korakom in si zapišite odgovore:

 

Prvi korak:

Zakaj jem nezdravo? Zakaj se ne gibam dovolj? Kaj hočem od življenja? Kakšna je moja energija? Katere misli me redijo? Katera čustva hranim? Zakaj tako težko vztrajam?

Iz odgovorov boste ugotovili, da funkcionirate po določenih vzorcih že celo življenje. Verjetno  boste ugotovili, da v nekih trenutkih slabega počutja želite priti do olajšanja. Olajšate se lahko recimo s hrano, z delom v službi, z nakupovanjem, alkoholom. To so nezdravi nevtralizatorji, s katerimi lahko nevtralizirate vaše slabo počutje. To so vzorci, ki jih celo življenje ponavljate. Brez skrbi. Obstaja rešitev. Obstaja tudi zdravo nevtraliziranje. To pomeni, da prej naštete stvari zlorabljate, lahko pa jih zdravo nevtralizirate. O tem malo kasneje.

Ko ugotovite, da to ne funkcionira, se lahko odločite, da boste nekaj spremenili.

Drugi korak:

Ugotovite, zakaj se slabo počutite, kaj vas dela žalostne, jezne, razočarane? Ali je to neka zunanja situacija, ali je to nek vaš notranji konflikt.

Ko to prepoznate, potem lahko vidite, kaj v tistem trenutku rabite.

Je to hrana, je to sladkor, ležanje pred televizijo? Kaj rabite, da vas zadovolji? Kaj je vaš negativni nevralizator? Kaj vas trenutno osreči?

Tretji korak:

Kakšna je vaša samopodoba? Začnite pisati, jaz sem takšna, takšen, na teh in teh področjih življenja. Napišite dobre in slabe lastnosti. Dobili boste sliko. Sliko, kot če bi sebe pogledali v ogledalo. Podobo o sebi, kakor se vi vidite.

Kaj pa samospoštovanje, vrednostna ocena sebe?

Vse kar mislite o sebi, ovrednotite. In prosim, ne primerjajte se z drugimi. Prvo pravilo: primerjajte se sami s seboj. Jaz pred enim letom, jaz danes.

Rabite vizijo, idejo o tem, kaj hočete biti in kako se hočete počutiti. Napišite, kakšni bi želeli biti, da bi bili lahko srečni.

Četrti korak:

Vi ste tisti, ki lahko naredite spremembe. In samospoštovanje je nekaj kar vam bo gonilo in osnova za spremembe.

Ne začnite z: „Ko bom takšen, bom srečen.“

Raje si vzemite vsak dan nekaj minut in vadite, vadite to kako je biti to kar si želite biti. Od tu bo prihajala inspiracija. Od tu boste lažje začeli.

Naredite miselni preskok. Vaši možgani so naravnani k temu, da če vi mislite da ste npr. debeli, so možgani naravnani k temu, da poiščejo čim več dokazov, da je to  res. In ker se boste ob tem še slabše počutili, boste začutili še večji vzrok da greste po hrano. Zapadete v krog.  Zato vadite svojo najboljšo verzijo same sebe. Tisti začetek, kako se vi vidite. Samo od sebe ne pride nič. Treba je delat. Potrebno je prevzet odgovornost za sebe, za svoja dejanja. Vi se morate začet videti drugače, vi morate začet razmišljat kakšni bi radi bili.

Od vaše naravnanosti je odvisno, ali boste ta začaran krog obrnili ali pa ne.

Ljudje, ki danes živijo svoje sanje, ki so shujšali, ki imajo dobre službe, to ne pomeni, da jih je kar vse doletelo. Ti ljudje so delali na sebi, so študirali, so se potili, ko so hujšali, so se odrekali hrani in prostemu času. Se razumemo. To pomeni, da ste dovolj dobre volje, da ste motivirani na poti do svojega cilja. To ne pomeni, da sto vedno srečni ob tem kar delate, včasih vam je tudi hudo.

Najprej morate začutiti bit znotraj sebe. Iz tega pa načrtujete in delujete.

In tu so še najtežja obdobja. Obdobja, ko ste žalostni, jezni, razočarani. Obdobja, ko želite popustiti. Obdobja, ko želite nahraniti vaša čustva.

OZAVESTITE čustva!!!

Zdaj govorimo o zdravih nevtralizatorjih. Zjočite se, povejte, da ste žalostni, zaupajte se nekomu. Izrazite čustva. Sledilo bo olajšanje, imeli boste več energije. Tako boste lahko šli v akcijo in posledično v nadaljevanje uresničevanja vašega strateškega načrta. In čutili boste uspeh.

Ko se ujamete v to kolo uspeha, potem stvari stečejo.

mag. Mojca Perko